Digitalizacija u najkraćem znači da aktivno, planski i pravilno koristimo nove informacione tehnologije.
Ovakva vrsta unapređenja donosi pojednostavljenje procesa, blagovremenu razmenu i proveru
podataka, veću efikasnost i zaradu. Dosadašnje analogno poslovanje koje je uključivalo fioke i police
zatrpane papirima zamenjeno je urednim i ažuriranim evidencijama, dostupnim u svako vreme i gde god
se nalazimo. Prelaskom na digitalno poslovanje stvoreni su uslovi za pravilno i objedinjeno upravaljanje
evidencijama, smanjenje manuelnog rada gde god je to moguće, i podizanje opšte efikasnosti
kompanija. Smanjen je uticaj ljudske greške, raspoloženja ili individualnih sklonosti. Digitalno poslovanje
sa sobom je donelo i brzinu reagovanja u kriznim ili nepredviđenim situacijama.
Digitalizacija nije važna i rezervisana samo za velike kompanije. Njena primena postaje nužnost u svakoj
organizaciji, instituciji ili kompaniji koja želi dugoročan i stabilan razvoj. Ona čini da se sruše barijere
između velikih i malih i stvore uslovi za efikasnu i kvalitetnu tržišnu utakmicu svih njenih učesnika. Za
razliku od elektronskg poslovanja koje ne isključuje papirnu formu dokumenta, digitalno poslovanje čini
da se procesi ne zaustavljaju pretragama skeniranih dokumenata ili važnih dopisa, već da se sve to nalazi
na jednom, dobro organizovanom i čuvanom mestu. Takođe, digitalizacija omogućava brzu adaptaciju na
promene u poslovanju i nove tehnologije svih generacija. Ona ne traži znanja posebnih programa,
programskih jezika ili aplikacija. Ona je poslovanje na „klik“.
Zbog toga digitalizacija ne predstavlja pomodarstvo. Ona je deo evolucije čiji smo svi i učesnici i svedoci.
Ona čini da se poslovanje digne na viši nivo, ali i da se podjednako koriste dva izuzetno važna resursa:
vreme i znanje. Ona je dodatna vrednost našeg vremena i nasleđe koje čuvamo i prenosimo na buduće
generacije.